Gestapo tilsvarte i Det Tredje Riket det norske PeST i dag. Det er et hemmelig politi som skal sikre makthavernes interesser
og sikkerhet. Det Wiesel her beskriver er en sovjetisk likvidasjonskommando i NKVD hvor jøder utgjorde nærmere 80% av offiserene og som hadde denne type
nakkeskudd som sin spesialitet. Scenen kunne vært tatt ut av en beskrivelse av NKVD's nedslakting av polsk elite i Katynskogen. Rent bortsett fra den om
babyene som ble slengt opp i luften for å bli skutt med mitraljøse. For dumt selv for jødemorderne i NKVD. Jeg betviler forøvrig at Gestapo var oppsatt med
denne type kommandogrupper med mitraljøser. Bildet til venstre er av et usmakelig anarkistinspirert emblem for PeST mens det vakre til høyre er Gestapo sitt
flagg. Den etiske og moralske forskjellen på PeST og Gestapo er forøvrig monumental og grunnleggende. Mens Gestapo hadde som oppgave å sikre sitt eget folks
eksistens mot fiender er PeST et krigsredskap for våre fiender og har som som hovedoppgave å sikre at utryddelsen av det norske folk skjer planmessing og
uten noe tull.
Høyst sannsynlig er det dette bildet hvor jødiske NKVD-offiserer gir en polakk nakkeskudd i Katyn som står som modell for historien over.
Vi får komme oss videre for det gjorde Wiesel og faren hans også, fra Auschwitz II Birkenau til Auschwitz I Stammlager, altså hovedleiren. Det var intet ved
beskrivelsen av Birkenau eller forholdene der som virket autentiske og jeg betviler at han noengang var der utifra historien hans. Tilsvarende gjelder for
besøket hans i Stammlager som han beskriver som en avslappende ferieleir hvor han sover veldig mye, også om ettermiddagen. Årsak til min tvil: Han kan ikke
engang gjengi de nest mest berømte tre ord i verden riktig. De mest berømte er de engelske "I love You" og jeg tror ikke jeg trenger å oversette dem for
deg. Alle vet det. Det samme gjelder nr. 2 på listen over berømte tre ord: "Arbeit macht Frei" som står over hovedporten til Stammlager. Se bildet under.
Disse ordene oversettes med "Arbeide setter fri" eller lignende, men ikke med Wiesel sitt: "Arbeide er frihet". Det er en umulig oversettelse for en som kan
tysk og kjenner selv det minste til det tyske leirsystemet. Derimot helt logisk for en franskmann i Paris i 1958 som husker at det var visst noe i den
duren. Alt som er konkret i hele boken har samme slappe karakter.
For en som sitter og leser denne røverromanen i dag kan dette virke uvesentlig, men den gangen var det selve vitsen med Auschwitz som var nedfelt i dette
uttrykket. Mange andre leirer brukte det også av samme årsak. De tyske leirene var basert på oppdragelse gjennom arbeide og de fleste som ble sendt til de
tyske leirene var der på tidsbestemt soning. Denne måten å ordne opp med kriminelle og politiske motstandere etter en revolusjon er den mest humane vi
kjenner i verdenshistorien og typisk for NS-tankegangen: Alle skulle arbeide for folkets vel og ingen var uhelbredelig. Med andre ord: "Gjennom hardt og
meningsfullt arbeide i samfunnets tjeneste viste du deg kvalifisert til å få din frihet tilbake". Vi har det samme NS-systemet i Norge idag for dem som er
dømt for mindre forbrytelser i form av arbeidsleire. Hof-leiren er et godt eksempel på en slik Nazi-inspirert konsentrasjonsleir. De burde satt opp skilt
med "Arbeide setter Fri" over hovedporten for det er hva som er hele vitsen med leiren.
Over er et eksempel som belyser dette. Vedkommende var 1 måned i Auschwitz for soning gjennom arbeide og ble satt fri deretter. Tilfeldigvis viser datoene
at han var der rundt samme tid som Wiesel påstår at han var der. Det står spesifikt at han var utplassert i en "arbeidsoppdragingsleir". Lik arbeidsleiren
på Hof. Samme opplegg, samme funksjon.
Etter noen uker med avslapping i ferieleiren Stammlager bærer det videre på vår omvisning i Auschwitz-komplekset. Wiesel overføres på side 48 til Auszhwitz
III Monowitz hvor arbeiderne i de store industrianleggene bor. Hans første møte er slik: "Bare noen velkledde fanger vandret rundt mellom blokkene". Hehe,
vi snakker sommeren 1944 i Auschwitz? Det blir bedre. På side 50 bekrefter han det mange sier om den fullstendig åpne atmosfæren som hersket i Auschwitz:
"Det var mange sivile polakker og franske kvinner der også. De kastet vennlige blikk til musikerne". Sivile polakker som vitner til verdenshistoriens
største massemord? Avslappet stemning med musikk og flørtedamer? Skulle ikke dette være det hemmeligste massemordet i verden, da? For å forstå denne boken
må vi ha for øye at den er skrevet før HoloCa$hindustrien tok av. Det er ennå noen år til Eichmannsaken i Israel og Auschwitzsakene i Vest-Tyskland. Wiesel
kommer derfor med noen rørende historier fra Monowitz-oppholdet.
På side 52 treffer han en fransk dame som ser jødisk ut i Auschwitz, men er registrert som arier. På side 53 treffer han henne tilfeldigvis igjen i Paris på
en fortauskafé og minner henne om møtet i Auschwitz slik at hun minnes hun også. Hun forteller da at hun var sendt til Tyskland i en frivillig arbeidsgruppe
slik at hun hadde sluppet å bli sendt til en konsentrasjonsleir. Hæ? Var i Auschwitz, men ikke i en konsentrasjonsleir? Helt riktig sett fra min side, men
ikke riktig kosher å si det slik. Dette er en av flere ganger Wiesel kommer med "alibier" på historien sin. Det gjør meg sikrere på at det hele er løgn.
Bildet over er av Bunaverkene hvor Wiesel sier at han arbeidet.
Tiden går og Wiesel trives godt og arbeider så lite han kan og sommer går over i høst som går over i vinter og vips så er 1944 til ende og vi befinner oss
ute i januar 1945. Så skjer det noe som gjør at det ser svart (bokstavelig talt) ut for Elie. Vi lar han fortelle selv på side 72:
Dette lille stykket over her er full av nyttig informasjon: 1. Vi er i midten av januar 1945. Det vil si at sovjeterne allerede er i storområdet rundt
Auschwitz og tyskerne bør komme seg kjapt unna. Wiesel også. 2. Legen er en jøde. 3. Masse og god mat, riktig overskudd. 4. Ren og effktiv sykestue. 5.
Dødssyk jøde får ligge og oppta en verdifull sykestueplass helt på tampen av krigen? Er ikke tyskerne de reneste søster Therese så vet ikke jeg. Merk til
senere at det ver foten til Wiesel som var skadet/betent og det så ille at koldbrannsoperasjon ble vurdert.
Bildet over er et illustrasjonsbilde på hva som er i ferd med å rulle over Auschwitz i januar 1945 mens Wiesel ligger på sykestue og nyter livet og smugler
ut brød til sin far. Siden han legges inn rundt den 15. januar og nå og da kan smugle ut brød må oppholdet ha vart noen dager.
Nå skal vi se: Operasjonen ble utført ca 22-23. januar 1945. Hele den 1. Ukrainske Front raser gjennom det syd-polske slettelandet og de tyske styrkene i
området må skynde seg vekk for ikke å bli omringet og sluttet inne i en såkalt "Kessel". Dette vet alle som en og her sludrer den jødiske legen og hans
jødiske pasient om at nå skal det bli deilig med to ukers ordentlig hvile for kropp og sjel??? Hva i helsike er dette for noe tøv???? Stalinorglene hyler
om kapp med artilleriet og farger horisonten i øst rød mens de frontnære flyangrepene avløser hverandre uten store pauser for å myke opp de tyske styrkene.
Og her sludres det rolig og fredelig på sykestuen? Hehe, jeg må faktisk humre litt her jeg sitter og leser og taster.
Legen forteller så Wiesel at det var fotsålen som måtte sprettes opp for å bli kvitt materie. Pussig opplysning. I sted hørtes det ut som koldbrann mens nå
er det en betennelse? Den krever nærmere forklaring før jeg forstår, men fotsålen er i alle fall skåret opp og Elie kan ikke gå på foten og vi skriver 23/24.
januar 1945 i almanakken.
To dager etter operasjonen er det plutselig alvor. Nå skal det evakueres i en fart. Jeg er spent: Hva skal skje med vår nyopererte jøde? Og Elie var ikke
alene som pasient. På side 75 spør han seg: "Skulle SS tillate hundrevis av fanger å spankulere rundt i blokklasarettene og vente på sine befrieres
ankomst?". Senere løper den nyopererte rundt i kulde og snø med den ene støvelen i hånden og leter etter sin far. Han merker selvsagt hverken kulde eller
smerte. Kabbalajøder er greie slik.
Tyskerne tilbød alle de internerte som ble vurdert uskikket for evakueringsmarsj til nærmeste jernbanesenter å bli igjen i leiren under kyndig pleie. Elie og
hans far fikk også det tilbudet. Den nyopererte Elie som ikke engang kunne få støvelen på foten valgte å bli med SS-vaktene vestover. De samme SS-vaktene han
hadde sett med sine egne øyne myrde jøder for fote i Natten han ankom Birkenau og som boken har navn etter. Idioti. Intet mindre enn rent og skjært idioti,
men skal det bli bok utav saken kan vi ikke avslutte slik. Altså: "Hodet høyt, gutter, aldri sur når vi er ute på tur". Bildet over er det bildet engelsk
Wikipedia bruker som illustrasjon under dødsmarsj fra Auschwitz. Det er fra Dachau i virkleigheten. Slik var en reell evakueringsmarsj.
Vi tar med oss noen godbiter fra side 76 også: "Jeg gikk ikke tilbake til lasarettet, men til blokken min. Såret hadde åpnet seg og blødde. Sneen under meg
ble rød". De fikk også velge seg så mye klær de bare ville og fikk dobbel porsjon med mat. Nå var fronten så nærme at det bak vinduet lyste rødt.
Kanonskuddene skar gjennom stillheten. Elie kunne ikke sove natten før avmarsj fordi den ødelagte og nyopererte foten smertet for mye.
Marsjen videre er dramatisk skildret og krydret med standard vandrehistorier. For sjuklingen vår blir det selvsagt ekstra hardt, men pytt. Og utrolig nok, de
stakkars jødene utmarsjerer SS-vaktene så det holder. SS-vaktene orker ikke kjøret og skiftes ut med friske med jevne mellomrom mens de andre får hvile på
kjøretøyer.
Etter mye om og men og dramatikk ankommer Elie og hans far Buchenwald-leiren. På bildet over viser den røde pilen til det Elie Wiesel selv påstår er han.
Bildet av den yngre gutten øverst til høyre skal være et annet bilde av Wiesel fra et år tidligere. Bildet nederst til høyre er ikke ansiktet til en 16 år
gammel gutt som har slappet av i trekvart år i Auschwitz. Engelsk Wikipedia bekrefter at begge bildene er av Elie Wiesel. Det øverste som 15-åring før
internering mens det nederste er som 16-åring i Buchenwald.
Den godeste Elie holder oss rett og slett for narr. Her er et lite eksempel på det. De evakueres fra Auschwitz den 25. januar 1945 og bruker to døgn til
Gleiwitz. Der blir de i tre døgn før de plasseres i et tog med retning Buchenwald, altså den 30. januar. I følge Wiesel bruker toget ti dager og ti netter
før de er fremme i Buchenwald. Da er vi ved den 8. februar 1945. Deretter blir faren syk av dysenteri og Elie pleier han. På side 96 får vi vite at han har
pleiet faren i en uke i leiren. Da er vi kommet til den 15. februar. Så er det litt dramatikk rundt faren i brakken og nederst på side 97 forteller Elie oss
at nå har vi kommet til den 28. januar 1945. Si meg går det trill rundt for løgneren eller regner han ikke med at noen våger å stille spørsmål ved den
talmudtroende kabbalistiske Ypperstepresten i HoloCa$hreligionen?
Denne boken er en utgivelse i forbindelse med tildelingen av Nobels Fredspris i 1986 for å støtte opp under Auschwitzløgnen som var knust av Ernst Zündel i
Canada. Den 29. januar 1945 dør Wiesels far. Bildet over viser barnene fra barnebrakken marsjere ut av porten etter at amerikanerne hadde overtatt leiren.
Wiesel påstås å være han som går foran han høye med svart beret på hodet nesten helt til venstre på bildet.
Noe mere har ikke Elie å fortelle oss annet enn at han bodde i barnebrakken til amerikanerne kom. Så fikk han en matforgifting og var to uker på hospitalet. Min
konklusjon på alt dette tøvet vi er servert er at Elie Wiesel høyst sannsynlig aldri var i noen av leirene og at alt er fantasi i kjølvannet av Anne
Frank-suksessen noen år tidligere. Bildet fra brakken hvor de internerte er et oppstilt bilde tatt i den perioden Wiesel hevder at han var på sykestuen.
Likevel hevder løgneren også å være med på bildet. Haha.
En annen artighet i boken er at Wiesel ikke et eneste sted nevner ordet gasskammer. Han var i Auschwitz i over et halvt år uten å finne bryet verdt å nevne
ordet gaskammer? Krematoriepipene nevnes ofte, men ikke gasskamrene. Snodig. Gassingen i Auschwitz er jo selv kjernen i HoloCa$h-myten. Men slik var det ikke
i 1958, da var det fremdeles bål og ild som var på mote. Etterpå kom gasskammeret på topp mens det i dag er dieselgassing og skyting som er på mote. Bauck
prøvde å innføre dreping i form av at sivile slo de internerte ihjel med gummikøller omviklet med piggtråd, men det slo ikke an internasjonalt selv om han
hadde suksess med forslaget her i Norge.
Min konklusjon: Elie Wiesel er en svindler som aldri satte sine ben i noen tysk leir under krigen!".